Psichologas Vilniuje. Kaip išsirinkti tinkamą?

Psichologas VIlniuje

Kreiptis dėl konsultacijos žmogui visada yra sunkus sprendimas. Net jei sprendimą lemia esamos ar ilgalaikės problemos, vis tiek išlieka abejonių, netikrumo ir nerimo elementas. Pirmąjį žingsnį dar labiau apsunkina šie klausimai: „ar specialistas galės padėti mano problemai?“, „kiek laiko užtruks problemos sprendimas?“, „kaip ir kur rasti gerą psichologą Vilniuje?“. Pagrindinis klausimas yra „su kuo noriu spręsti savo problemas? – ypač svarbu renkantis psichologą-psichoterapeutą.

  1. Pažįstamų atsiliepimai, rekomendacijos. Jei pažįstami rekomenduoja jums psichologą, tai yra geriausia jo paslaugų reklama, be to, jums nereikia ieškoti informacijos apie jį. Tačiau yra „bet“. Kartais pasitaiko, kad specialistas nedirba su konkrečiomis problemomis ir temomis. Ne visi dirba su priklausomybėmis, vaikais ar sutuoktiniais porų terapijoje. Geriau prieš susitikimą pasakyti psichologui, kokia tema norite dirbti. Tad kartais vis dėlto yra gerai paieškoti jo rekomendacijų ir internete – šiais laikais tai padaryti gana paprasta.
  2. Pirmieji įspūdžiai per pirmuosius susitikimus. Taip tai labai svarbus dalykas. Pabandykite užduoti sau šiuos klausimus: ar man buvo malonu bendrauti su šiuo specialistu, ar norėjau papasakoti jam daugiau apie savo problemą, ar mano išvaizda ir elgesys buvo akivaizdžiai atgrasūs, ar norėčiau čia ateiti dar kartą? Psichologas Vilniuje ne visada per pirmąjį susitikimą papasakos apie problemos esmę ir jos priežastis. Suteikite sau ir jam galimybę geriau pažinti vienas kitą. Savo darbe paprastai siūlau 3-5 preliminarius susitikimus, kurių metu susiformuoja pirmoji nuojauta, ar esame pakeliui, ar ne. Per šiuos susitikimus galite pajusti, kad kalbėdami apie save jaučiatės geriau – tai labai geras ženklas. Per pirmuosius susitikimus nebijokite užduoti klausimų. Psichologas nori jus geriau pažinti, o jūs norite pažinti jį – tai visiškai normalu.
  3. Psichologas Vilniuje savo darbe vadovaujasi taisyklėmis, ir jos jums yra perduodamos. Jei po pirmųjų susitikimų susitariama tęsti darbą, terapeutas dažnai iškelia taisykles. Kai kuriuos žmones jos šiek tiek vargina, tačiau šios taisyklės yra būtinos, kad psichoterapinis procesas apskritai vyktų. Jei darbe nėra taisyklių, psichologas negali būti atsakingas už tai, kas nutinka. Taisyklės daugiausia susijusios su neatvykimu į susitikimą, vėlavimu, darbo užmokesčiu, atostogomis ir kt. Visa tai galima ir reikia aptarti per pirmuosius susitikimus. Rekomenduoju užduoti klausimus, net jei jie jums atrodo kvaili ir nesvarbūs. Geras specialistas tam pritars.
  4. Psichologas negali ir neturi išlikti „geras“ jums visą laiką, kol vyksta psichologinis darbas – psichoterapija. Pirmasis mėnuo – aš jį vadinu „medaus mėnesiu“ – paprastai būna pozityvus, kupinas entuziazmo ir reikšmingų įžvalgų. Tačiau tada gali prasidėti kitokie, kartais „keistoki“ dalykai. Jums gali nustoti patikti jūsų specialistas („vis dar neduoda patarimų“, “ tapo kažkoks kitoks“ ir t. t.). Labai dažnai tai tik įprasto proceso požymis. Tai nesukels aukšto lygio specialistui gėdos, bet leis jam dar geriau jus pažinti ir padėti.
  5. Darbo patirtis. Paskutinis sąraše, bet ne mažiau svarbus. Specialisto sukaupta patirtis rodo, kad jis turi beveik universalų gebėjimą suprasti ir išspręsti kliento sunkumus. Tikėtina, kad patyręs psichologas jau pažinties etape sugebės nustatyti problemų priežastis ir jų sprendimo būdus. Prie to galima pridėti tai, kas taip pat susiformavo per daugelį metų: pasitikėjimas savimi kaip specialistu, kūrybiškumas darbe, lankstumas taikant psichoterapinius metodus. Be to, patyręs specialistas, be abejo, turi sukaupęs nemažą žinių bagažą, nes nuolat prižiūri kolegas, dalyvauja mokymuose ir asmeninėje psichoterapijoje.