APIE MUS – GALINGAS (II DALIS)

Žinau, žinau, yra daug trukdžių…Kurie sukaupti per daug metų, kuriuos įsidiegėm pačios arba buvo įdiegta tėvų, draugų, aplinkos, informavimo priemonių… Žinau ir suprantu. Bet pradėkime nuo šito vaduotis, nes jei nesiimsime priemonių, esame pasmerktos nepalankiai situacijai rutuliotis ir kuo toliau, tuo labiau mus gramzdinti į tą „savimi nepatenkintosios“ liūną…

Nuo ko pradėti?

  • Pradėkime jau dabar – atsistojame ir einame prie veidrodžio. Atidžiai pažiūrime sau į akis ir sakome „Aš tave myliu“. Pirmą kartą gali būti sunku žiūrėti į savo sielos veidrodžius ir ištarti meilės prisipažinimą. Jei sunku tarti garsiai, pabandykite pirma mintyse, vėliau bus paprasčiau. Ir taip – kiekvieną kartą kai žiūrite į veidrodį. Juokinga? :) Pabandykite, – gali būti, kad tai bus pati pradžių pradžia jūsų savęs įsimylėjimo link.
  • Keičiame negatyvias mintis apie save pozityviomis. Gali atrodyti, kad tai jau seniai visiems žinoma, kad visi tą moka ir gali. Kas moka, sveikinu, kas dar ne – pats laikas pradėti, nes tai tikrai veikia. Pvz., atsikeli ryte, pasižiūri į veidrodį ir vietoj „Blyn, kaip atrodau! Visai jau išvėsusi, susenusi, kokios raukšlės, kaip dabar darbe tokiai pasirodyt?! Paakiai pajuodę, oda pilka, o jau plaukų šaknys…”, sakai sau „Labas rytas, gražuole! Liuks atrodai! Puiki dienelė laukia šitos puikios moters!“. Ir plačiai sau nusišypsai :) Iš karto pasijunti geriau..
  •  Pradedame tildyti savo Vidinį Plepį, o geriausia – iš viso užčiaupti jo nešvarią burną, nes jis ir tik jis yra mūsų slogios savijautos priežastis. Todėl, kad mes besąlygiškai juo tikime ir net nesistengiame su juo pasiginčyti. Jis visada apie mus atsiliepia neigiamai, o mes sutinkame! Argi ne kvailystė? Pvz., apsirengiu į darbą, žvalgausi į veidrodį..“Ojetus, koks užpakalis! Jau visai apsileidau, nebeįtelpu į kelnes, riebalai išlindę, rankos koookios storos, siaubas! Gal persirengti, negaliu tokia pasirodyti..Bet tai jei pradėsiu persirenginėti, pavėluosiu..Ech, reikėjo man per tą iškylą tiek priėsti..Ką jau ta iškyla, juk ir taip kasdiena bandelės ir bandelės, dar vakare ko nors skanaus, ko norėti..Į sporto klubą gi nenuėjau, nors turėjau abonementą..Kvaiša tu, tingine! Gal bent jau švarką užsivilksiu, bent jau rankos nesimatys..Kažkaip iškęsiu tą dieną, tikiuosi, niekas nematys mano to milžiniško užpakalio…Nu Loreta tai tikrai nužiūrės, jai tai tikrai svarbu, kaip kuri apsirengusi..bliamba, jai tai gerai, jos figūra tai kai nulieta ir be jokių pastangų gali rengtis ką tik nori..(renkantis švarką) Reiktų mažiau ėsti…gerai būtų pabėgioti vakarais, aš juk taip mėgdavau pabėgioti…Bet kada tai daryti?! Grįžti iš darbo, gi visi išsižioję laukia mamytės, valgyt padaryk, sutvarkyk, pamokas padaryk, išskalbk, paskaityk…nesibaigiančių darbų šimtai…Ai, dar gi savaitgalį vyras išvažiuoja į žvejybą, tai kur jau mano sportai, vėl sėdėsiu su vaikais…“(įsėdu į mašiną ir įsijungiu radiją).

Tiesą sakant, sunku man buvo sukurti šitą pavyzdį, nes jau seniai mano Plepys prispaustas, negaliu pasakyti, kad jau visai užsičiaupė, bet tikrai, dabar jis daug protingesnis ir pagalvoja, kaip man pateikti savo mintis, kad į jas atkreipčiau dėmesį. Esu minėjusi, kad ant mūsų šaldytuvo kaba užrašas „Pakeisk požiūrį, nutildyk vidinį plepį“. Rekomenduoju užsirašyti ir periodiškai žvilgtelėti. Aplamai, posakius, kurie jums daro įtaką, yra patogu užsirašyti ant lipnių lapelių ir užsiklijuoti matomose vietose – ant šaldytuvo, virtuvės spintelės, virtuvėje ant sienos, kažkur darbo vietoje, aš turiu ir piniginėje :) Taigi, kai tik pastebime, kad nuosavasis plepys įsivažiavo, šaukiame jam STOP! Ir sakome sau „ Aš renkuosi galvoti kitaip!” Ir perimame vadeles į savo rankas. Duotąjį pavyzdį “Ojetus, koks užpakalis! Jau visai apsileidau, nebeįtelpu į kelnes, riebalai išlindę, rankos koookios storos, siaubas!“ keičiame į kažką panašaus: „Stop! Nuo šiol mąstau pozityviai!“. Žiūriu į save ir sau sakau: „Atsiprašau, gražuole, kad tave pavadinau stora. Visai tu nestora, esi tokia, kokia turi būti. O ir be to, nėra dviejų vienodų moterų, visos mes skirtingos. Priimu ir myliu tave tokią, kokia esi. Jei norėsiu numesti kelis kilogramus, taip ir padarysiu, tik tai užims laiko. Kaip man tą padaryti? Juk aš iki vaikų gimimo mėgau bėgioti ir taip puikiai išlaikydavai formas. Gal ir vėl pradėti? Žinoma, bus sunkiau išpešti sau laiko, bet bent jau pusvalanduką pradžiai tikrai galėčiau rasti. Na, nesitikrinsiu Facebooko vakare ir vuolia, dar daugiau nei pusvalandis lieka! Oj, super aš čia sugalvojau (paglostau savo užpakaliuką, nuoširdžiai nusišypsau sau). Be to, vyras man niekada nėra prikišęs dėl mano išvaizdos, reiškia, jam patinku. Ai, tiesa, jis išvažiuos savaitgalį, na, bet nieko, skirsiu sau 15 minučių, padarysiu tempimo pratimų ir atsilenkimų. Ir dar, atsisakysiu skanumynų vakare.“

Na, juk skiriasi mintys visiškai, ar ne? Ir poveikis jų visiškai skirtingas. Pirmuoju atveju išeinu iš namų surūgusi ir nepatenkinta, antruoju – iškelta galva ir besišypsanti :) Kurią save renkatės jūs? ;)

  •  Kuo dažniau mintyse kartojame teigiamus teiginius, vadinamas afirmacijas. Šioje vietoje galite leisti pasireikšti ir vaizduotei, ir protui, jei tiksliai žinote, kokių tikslų norite pasiekti. Plačiau apie afirmacijas labai gražiai yra aprašiusi Aurelija Kriščiūnaitė čia

Štai čia mano teiginiai, kuriuos dažnai stengiuosi prisiminti, bent jau po kartą kasdiena pakartoti: „Aš tave myliu“, „Esu jauna ir kasdien su Dievo pagalba vis jaunėju“, „Esu sveika ir su Dievo pagalba kasdien sveikesnė“, „Esu atvira pinigų energijai, mano talentai nevaržomai skleidžiasi“, „Esu dėkinga gyvenimui už tai, ką turiu ir su nekantrumu laukiu kitos dienos“, „Mano akys kiekvieną dieną mato vis geriau, akių raumenys kasdien stiprėja“ (trumparegystė vis mažėja), „Mano vaikai yra sveiki ir su Dievo pagalba kasdien vis sveikesni“, „Mano santuoka tvirta, santykiai su vyru puikūs“, „Esu graži, sveika, laiminga moteris“, „Sveriu 55 kg“ (nors sveriu iš tikro 58-60 kg :D), „Esu galinga ir mylima. Esu galinga ir mylinti. Aš myliu savo galią“, „Priimu pasaulį tokį, koks jis yra. Paleidžiu norą kontroliuoti“. Svarbiausia, kad tie teiginiai turi būti esamajame laike, t.y., išjausti, kaip kad tai jau įvyko.

  • Kiekvieną vakarą prieš užmiegant, atpalaidavus visus raumenis,  pagalvoti apie 5 gerus darbus, kuriuos padarėte dėl kitų ir bent 5 gerus darbus, kuriuos dėl jūsų padarė kiti dienos metu. O jei graužia mintis, kad kažką padarėte ne taip, tiesiog pasižadėkite, kad kitą kartą panašioje situacijoje save sustabdysite ir elgsitės kitaip. Jei įsiskaudinote dėl kito žmogaus žodžių, ar elgesio, mintyse jam atleiskite ir „paleiskite“ situaciją. Prisiminkite, kad tik nuo mūsų pačių priklauso, kaip reaguosiu į kitų poelgius.

Tai tik didelio darbo su savimi pradžia. Labai svarbu save pagirti už pastangas, nepeikti ir nebausti, jei kurį kartą nepasiseks. Juk tiek metų mąstėme negatyviai, nereikia tikėtis, kad gerai apie save pradėsite galvoti per kelias savaites.

Atsiminkite, „Pats svarbiausias ryšys, kurį turite sureguliuoti, yra ryšys su savimi. Žmogus, kurį tikrai turite pamilti, esate jūs.“ (B. De Angelis).

Būkime magiškos, švelnios sau ir kitiems, moteriškos kiekvieną akimirką, ne tik tada, kai mūsų gyvenime įsiplieskia romantiški jausmai ;)

Nuoširdžiai jums,
Raimonda

Jei patiko turinys, pasidalink!

Mind Detox Akademija
ASmenines psichologo konsultacijos

Psichologas Psichologo Konsultacija Psichologija Psichologas Vilniuje Kas yra psichologas Psichologas, psichoterapeutas ar psichiatras – kada ir pas kurį kreiptis?